9037743
ENDEFRRU
Přihlášení Cookies

Alternativní terapie

Aktuality

Všechny aktuality
Chci zasílat aktuality na e-mail:

Základní způsoby meditace

Nalézt klid, znamená vyhrát.

Existuje mnoho druhů meditací a většina z nich pochází z duchovních nebo náboženských tradic. Následující technika je dobrým začátkem, protože to je meditace pasivní, která podporuje pocit dobré pohody a vnitřní rovnováhy.

Meditace faraon - egyptská pozice

  1. Posaďte se se vzpřímenými zády na židli nebo stoličku, nohy položte na podlahu a dlaně na stehna.Meditační pozice na židli-varianta
  2. Zavřete oči. Aniž byste se nutili dýchat, pomalu se přirozeně nadechněte, přičemž počítejte do čtyř, pak při počítání do čtyř zadržte dech. Opět bez námahy vydechněte na čtyři a zase na čtyři zadržte dech. To představuje jeden dechový cyklus.
  3. V dýchání pokračujte a pozornost soustřeďte na oblast solar plexu, což je bod těsně pod prsní kostí. Zde sídlí vědomí, které vás spojuje s emocionálními stavy. Je to také sídlo vnitřního světla. Prociťte, jak se vřelost tohoto světa rozšiřuje z této oblasti do celého těla.

Jiná varianta:

  1. Na židli nebo v křesle se maximálně uvolníme.
  2. Soustředíme mysl na svou hlavu a pronikneme pod její ochranný plášť, pod lebku, přičemž tiše vyslovujeme samohlásku "í". Za chvíli už vnímáme jen tuto část těla.
  3. Potom postupujeme směrem dolů a když dosáhneme ke krku, zabzučíme "e".
  4. Zamíříme k hrudníku, kde nám bude pomáhat "a".
  5. V oblasti žaludku to bude "o".
  6. Dolů, k pohlavním orgánům, patří hluboké "u".
  7. Potom se vracíme stejnou cestou do hlavy a cvičení několikrát opakujeme.

Nejprve se vám může zdát poněkud obtížné se dostatečně uvolnit, abyste mohli meditovat, ale měli byste vydržet. Pro vaše ego může být nepříjemné, že začínáte vnímat neviditelné provázky, které řídí vaše chování a začnete automaticky nastolovat sebekontrolu. Čím je vaše vnitřní rovnováha větší, tím obtížněji vás budou vnější činitelé vyrušovat. Jako začátečníkům vám může trvat až šest týdnů každodenní praxe, než začnete prožívat hluboký meditační stav.

Meditace Caduceus

  1. Posaďte se do egyptské pozice, nebo do tradičního jogového sedu se zkříženýma nohama.Meditační pozice - lotus
  2. Jakmile zklidníte mysl a dech, soustřeďte se na kořenovou čakru, která je umístěná na dolním konci páteře mezi konečníkem a pohlavními orgány. Pozornost pak přeneste do oblasti kolem páteře (sušumna) a soustřeďte se postupně na zbývajících šest čaker: sakrální, čakru solar plexu, srdeční, krční, čakru třetího oka (uprostřed čela) a korunní.
  3. Až se dostanete ke korunní čakře, soustřeďte se na solární kanál pingalu - probíhá u mužů od levého varlete, u žen z levé strany vulvy k pravé nosní dírce - a dýchejte pravou nosní dírkou (levou si zacpěte). Sledujte, jak při nádechu vede odzdola vzhůru. V korunní čakře zadržte dech a počítejte dočtyř. Při výdechu sledujte sestup pingalou.
  4. Stejný postup dodržujte i v případě lunárního kanálu idy, ale tentokrát si zacpěte pravou nosní dírku a kanál prodýchávejte dírkou levou.

Budete-li cvičit pravidelně, uvědomíte si své čakry a pocítíte, jak se vám rozechvívávají kanály (nádí) a jak vámi proudí jemná energie (prána). Až pocítíte, že se vám energie uvedly do rovnováhy, soustřeďte svou pozornost na sušumnu. Prociťte, jak vám síla stoupá páteří a dává vám bojovné držení těla, že jste samuraji.

Zpracovala Ing. Tatiana Flanderková

Vytvořeno 8.3.2008 12:22:52 | přečteno 3844x | Ing. Tatiana Flanderková
 
load