8743663
ENDEFRRU
Přihlášení

Alternativní terapie

Autogenní trénink

Aktuality

Všechny aktuality
Chci zasílat aktuality na e-mail:

Autogenní trénink

Autogenní trénink je "série nenáročných mentálních cviků určených k přeladění těla připraveného k "útoku nebo útěku" do stavurelaxace klidu, relaxace a odpočinku" (Dr.Malcolm Carruthers). Jeho cílem je poskytnout jednoduchý návod, jak řešit zátěžové situace, jak se vyrovnat s automatickými fyzickými reakcemi, které máme zakódovány, ale nedokážeme je využívat k tomu účelu, ke kterému byly určeny, a proto je často připisujeme nemoci. Základem jsou jednoduchá cvičení, která, navoděním různých fyziologických stavů např. pocitů tíže, tepla, chladného čela, klidného dýchání, soustředění se na pulz srdce atd., pomáhají dosáhnout stavu zklidnění a uvolnění, jako v hlubokém spánku, ale vědomí je stále bdělé.

Pojem "autogenní" (ve smyslu vnitřní, uzavřený) předpokládá dvě podstaty věci:

  • přeladění se ze stavu stresu do zdraví prospěšného "autogenního stavu", který člověk sám vytváří
  • aktivní účast každého jedince, který trénink podstupuje, pokud je cvičení pro něj vhodné


autogenní tréninkAutogenní trénink se dá provádět kdekoliv a kdykoliv. Člověk se ho může naučit sám, ale většina lidí absolvuje kurzy, jejichž konečným efektem je získání schopnosti, jak se dostat do stavu hluboké relaxace. Může zmírnit únavu a odstranit nespavost, uvolnit úzkost a snížit strach, působí na onemocnění oběhového systému, migrénu, vysoký krevní tlak, jeho pomocí mohou být korigována onemocnění psychosomatického původu (nadváha, astma, kožní problémy, pocení, poruchy trávení, poruchy řeči, některé alergie atd.).

"Nic není obtížné pro toho, kdo chce". W. von der Vegelweide

Zpracovala Ing. Tatiana Flanderková

Vytvořeno 12.3.2008 10:00:58 | přečteno 6704x | Ing. Tatiana Flanderková
 
load